- Bu konu 4 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 10 yıl 5 ay önce
aytaç ay tarafından güncellenmiştir.
- YazarYazılar
- 06 Mart 2013: 21:19 #10098
scarface
KatılımcıMerhaba, gemilerinde türk zabitçalıştıran yabancı firmalar hangileri ? ve maaşları ne düzeyde
06 Mart 2013: 21:24 #10099
Dr. Aybars OruçAnahtar yöneticiTürkiye’de Yabancı Denizcilik Firmalarına Personel Gönderen Hangi Firmalar Var?
Harren Partner, tankerde 3. mühendis ya da 2. kaptanlar için 4400 dolar veriyor diye hatırlıyorum.
Yabancı şirketlerde çalışmayı düşünüyorsanız aşağıda linki yer alan yayını da dinlemenizi tavsiye ederim.
Link: https://e-marineeducation.com/tr/e-maredu-radyo-yabanci-sirketlerde-staj-ve-calisma-kosullari/
20 Mayıs 2013: 13:43 #10641
Vehbi KaraKatılımcıUzakdoğu denizcilerinin ücretleri ile ilgili bilgilerimi paylaşayım. Filipinli ve Koreli kaptanlar, mühendisler bizden daha az maaş almakta ve daha fazla sürede çalışıyorlar. (fark yaklaşık 500 USD- Süre 9 ay) Bu yargıya Koreli bir mühendis ve Filipinli bir chief officer ile yaptığım mülakattan vardım. Türk denizcilik firmaları doğudakilerden ne kadar fazla maaş ve sosyal haklar veriyorsa batılı firmalarda bizden daha iyi şartlarda ücret ve sosyal haklar veriyorlar.
Fark gittikçe kapanmaktadır zira batılı firmalarda çalışan gemicilerin neredeyse tamamı uzakdoğuludur. Uzakdoğu denizcileri sanıldığı gibi batılı standartlara kolaylıkla uyum sağlayamamaktadırlar. çünkü yeme-içme kültürleri oldukça farklıdır. buna karşın domuz eti yeme haricinde Türk denizcileri kolaylıkla batılı denizcilere uyum sağlamakta hatta gemiciler arasında saygınlıklarını arttırmaktadırlar. Yabancı şirketlerde çalışan gemici ve zabitlerden edindiğim bilgi budur.
13 Ocak 2015: 16:42 #18857apex
Katılımcızodiacta maaşlar nasıl?
22 Ocak 2016: 21:38 #22556
aytaç ayKatılımcısizce ileride deniz ulaştırma işletme mühendisliğinde iş bulma konusunda 6 yıl sonra sıkıntı olurmu?
- YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
e-MarineEducation.com Denizcilik Eğitimine Yeni Bir Bakış Açısı